Google și CIA cooperează pentru prevestirea viitorului

Noah Schachtman dezvăluie o nouă încrucișare între domeniile de informații publice și cele private, pentru Wired:

CIA și Google investesc într-o companie care monitorizează internetul în timp real și susține că utilizează aceste informații pentru prezicerea viitorului.
Compania se numește Recorded Future și cutreieră zeci de mii de website-uri, bloguri și conturi de Twitter, pentru a descoperi legăturile dintre persoane, organizații și incidente – atât prezente cât și viitoare. Într-o carte albă, compania declară că motorul său temporal analitic “depășește simpla căutare” prin “analizarea ‘legăturilor invizibile’ între documente care vorbesc despre aceleași (sau aflate în legătură) evenimente sau entități.”

Ideea este să se afle pentru fiecare incident, cine a fost implicat, unde s-a întâmplat și unde ar putea duce. Recorded Future schematizează aceasta pălăvrăgeală, arătând online “momentul mecanic” pentru orice eveniment dat.
Cel mai interesant lucru, este că poți să prezici curba întocmai, în multe cazuri,” spune președintele companiei Christopher Ahlberg, fost membru al armatei suedeze.
Lucru care, evident, face ca firma, formată din 16 persoane din Cambridge, Massachusetts, să fie foarte atractivă pentru Google Ventures, divizia de investiții a gigantului, dar și pentru In-Q-Tel, care se ocupă de activități similare pentru CIA și alte agenții de informații.
Nu este prima oară când Google face afaceri cu agențiile de spionaj ale Americii. Cu mult înainte de a apela la ajutorul National Security Agency pentru a-și securiza rețelele, Google a vândut echipament către anumite agenții de informații. In-Q-Tel a susținut firma de cartografiere Keyhole, care a fost achiziționată de Google în 2004 – devenind apoi coloana vertebrală pentru Google Earth.

Totuși, aceasta pare să fie prima oară când comunitatea agențiilor de informații și Google finanțează același proiect, în același timp. Deocamdată nu exista dovezi ale colaborării directe a celor de la Google cu CIA, dar această investiție, alături de alte acțiuni anterioare ale gigantului de căutare, dau impresia unei prietenii excesiv de apropiată cu guvernul Statelor Unite. Unele voci afirmă că Google începe să-și uite motto-ul său “don’t be evil.”

Anunțuri
%d blogeri au apreciat asta: